donderdag 16 maart 2017

spring-spring de lente in

Ik sprong erin, naaisgewijs, met een stapeltje T-shirts voor de Zoon. Op een namiddag maakte ik er drie, waarvan ik jullie er vandaag slechts twee duidelijk toon. Die derde hou ik nog eventjes verborgen, want vanaf komende maandag laat ik jullie wat moois van het Stoffenhuis zien waarvan T-shirt nummer 3 er eentje is.

t-shirts

For now dus, deze twee schoontjes:

t-shirts (collage1)

De druppelstof werd hier geleverd na een opeenstapeling van hindernissen. Ik mocht bij Luckyshop iets moois uitkiezen nadat ik een wedstrijdje backdrop won met deze Drop Dress. Wat verloren gegane mails, uitverkochte stoffen en vier maanden wachten later arriveerde uiteindelijk toch deze groene dunne tricot.

t-shirts (green close)

t-shirts (green)

Samen met wat gestreepte boordstof werd het een eerste Billie.

t-shirts (collage)

Patronen die overgetekend worden moeten opbrengen, dacht ik - zoals zovele anderen onder jullie - dus knipte ik meteen een tweede exemplaar in deze grijze berentricot. Geen idee meer waar ik ze kocht, maar het is wel eentje van topkwaliteit.

t-shirts (grey)

t-shirts (grey close)

t-shirts 1

De lente kwam serieus langs vandaag, ze verdwijnt naar't schijnt ook snel weer terug, maar écht winter gaat het vast niet meer worden. Ik vlieg dus in het zomergerief, jullie ook?

17 opmerkingen:

  1. Mooi! Ga er ook een beetje moeten voor de oudste zoon. Dat is wel eens leuk zo een bandwerk doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Billie gaat het hier nog jaren doen! Prachtexemplaren 💚

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Leuk die mouwafwerking op die grijze. En ja, ik ga nu ook in sneltreinvaart de zomer in schieten in de naaikamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook bezig met zomergrief :) Leuke shirts!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie shirts zijn dat !
    Leuk detail aan de mouw !
    Mag ik dat bij gelegenheid van je overnemen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hop met een sneltreinvaart richting zomer zeg ik u! Gij zijt alvast goed vertrokken, billies for the win!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo mooi en ik heb ook een voorliefde voor geweldige basispatronen, 1 keer overtekenen en voor de rest variëren en combineren

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja hoor, ik ben ook al in de jurkjes, shortjes e.d. gevlogen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eén billie maakt de lente niet. Twee daarentegen... En met dat derde exemplaar van jou wordt het halverwege volgende week vast terug zonnig weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar Eva , alweer zo schoon ...
    Als ik ooit die stof tegen kom met de druppels ben ik niet te houden .Mijn kleinzoon gaat daar mooi mee zijn .
    Dan doe ik wel na-aperij als t mag ....oei
    Grtjes vera

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Love het berenstofje! En ik blijf nog even in winter- of minstens voorjaarsmodus zitten voordat ik aan de zomer toe kom!

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd blij met jullie reacties, dankjewel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...