dinsdag 30 december 2014

voor de Husband, at last!

Hij zeurde al maanden. Waarom ik nooit iets voor hem maakte. Een hemd of zo.
Nu, alle respect voor de fantastische hemden die ik o.a. bij Nele en Jo zag verschijnen, in veelvoud zelfs, maar daar zelf aan beginnen? Om de één of andere reden heb ik daar geen zin in. Te veel werk. Te groot ook. Nee, merci.
Een sjaal dan? Dàt kreeg ik in de kadootjesstressperiode er nog net tussen geflikt.

sjaal 3

Ik pinde ooit (op en geheim bord, want die Husband ziet àlles) een col-sjaal die ik tegen kwam op Da Wanda. Ik vond die wel cool en deed een poging tot na-aperij.

sjaal 2

Ik zocht en vond wat geschikte stoffen op het Stoffenspektakel en stikte een asymmetrisch geval in mekaar. Mét lederen riempje en gesp.

sjaal 1

En warm bovendien!

sjaal 4

(stoffen bij Stoffenspektakel - riempje bij Hexagoon)


43 opmerkingen:

  1. Dar zou mijne hubbie ook wel kunnen pruimen. Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof gedaan, heel origineel!
    Ik veronderstel dat hij heel blij was?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! stond hier ook op het lijstje en tussen mijn pins...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. cool! mijn man draagt maar zelden een sjaal, ik zal toch ooit eens werk moeten maken van een hemd...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. awel voila se, een mooie sjaal & de vent content
    goed gedaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Het roze labeltje zou er voor mijn man net te veel aan zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker geslaagd, dat riempje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, het is niet enkel die van mij die iets onder de naaimachine vandaan wil zien komen. Ik kon hem sussen met een hemd maar na jouw col-sjaal zal jouw husband ook wel eventjes zoet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! En heel leuk en mannelijk met dat riempje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waauw! Ik denk dat hier in huis ook wel gegadigden zouden zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige sjaal! wou dat ik dat maken kon :o

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! En hoe herkenbaar, zo'n man die vraagt waarom hij nooit eens iets zelfgemaakts krijgt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. die is echt keicool!
    de mijne kreeg ook al een sjaal en een lunchtasje .... misschien ooit eens een trui want die van LMV is nu wel echt leuk.....maar eerst de rest afwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Enorm leuk! IK heb hier ook een zagende vent dus dit ga ik zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh mooi! Ik maakte ook ooit al een sjaal voor de wederhelft... maar droeg hem uiteindelijk zelf... haha... very very selfish sewing ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zag nog niet eerder zo'n stoere versie van een sjaal, leuk! Ik zag het naaien van een overhemd ook niet zo zitten, maar een sjaal is misschien een optie ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal stoer zoals het voor een man moet zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi geworden! Die zou hier zeker ook gewaardeerd worden. Welke afmetingen heb je genomen? Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De echtgenoot is mega hip!
    Ik hou enorm van deze stoffencombi.. hier nog nooit iets gemaakt voor de wederhelft, misschien moet dat maar eens op de planning voor 2015...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een schot in de roos. Zou ik zelf ook dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lap, ik kocht hem onlangs een sjaal, moest ik dit eerder gezien hebben, had je na-ge-aapt

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een ontzettend knappe en stoere sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Toffe sjaal, daar zal hij ongetwijfeld supercontent mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een schoontje! De husband zal content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, dat is een hele mooie shawl en dat riempje eraan maakt hem helemaal speciaal ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldig schoon, echt waar! Hoewel het patroon hier klaar ligt, ken ik dat gevoel van 'te groot en te veel werk zo'n mannenhemd'. Maar deze gaat ook op de 'maaklijst voor de man'! Merci voor je voorbeeld...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wauw! knap! en ook die man :) (beter dan die op je op Da Wanda zag hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Whaw wat een top exemplaar.
    Ik zou niet twijfelen over het maken van een hemd voor je hubby. Je gaat dat reuze doen!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd blij met jullie reacties, dankjewel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...