maandag 15 december 2014

blauwe, blinkende julia

Vandaag laat Compagnie M de tiener- en volwassenversie van haar sweaterpatroon Julia los op de wereld. Ik testte voor haar (na lang twijfelen want ik wilde zelf ook wel zo'n sweater) maat 12 jaar. Dochter 2 kon wel een trui gebruiken en het toeval wilde dat ik pas een rekbare, blauwe glinsterende stof kocht bij Pauli. Weliswaar met een ander doel voor ogen, maar soit. Flexibiliteit, you know.

Het patroon heeft een aantal variaties: met of zonder zakken, kraag of niet, hooggesloten of met decolleté, schouderflapjes… En bovendien is het een makkelijk patroon, héél snel klaar ook.

julia sweater

Dochter 1 speelt model voor mijn versie voor Dochter 2: ik koos een buidelzak op het voorpand, en een gewone halsuitsnijding. Op de schouders kwamen flapjes met rode knopen.

julia sweater (buttons)

julia sweater (collage1)

De mouwen zijn maar nét lang genoeg, maar in het definitieve patroon zijn ze alvast verlengd.

julia sweater (collage2)

Een sportieve trui, die tegelijk een beetje 'gekleed' wordt door de stofkeuze.

julia sweater (closer)

Two thumbs up voor dit patroon, sowieso! Misschien nog als kadootje voor de feestdagen? Hierheen dan!

(stof bij Pauli)

38 opmerkingen:

  1. Heel schoon! Echt een super stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Eva, heerlijk met een zeer contrasterend stofje dat komt piepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn jouw versies toch altijd mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een toffe versie met die knoopflapjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi ! Leuk dat het patroon verschillende uitvoeringen kent. Wil ik ook gaan maken. Leuk tienerdochter en ik zelfde stofje kiezen maar andere uitvoering dragen ? Gaan we doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zo schoon. Ik ben zelf niet echt een sweatermadam, maar krijg het gevoel dat ik wel eens zou kunnen plooien voor de damesversie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O maar waw! Die stof! Wat een prachtige versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wateen mooie versie! Twee duimen omhoog voor de mama

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalige trui!! Maak je er ook eentje voor mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knappe details! De knopenflapjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke trui he! Ik denk dat ik binnenkort mijn schaar zet in een echt stukje leer voor deze versie! Zou ik durven? M

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goeie stofkeuze en leuk met die knopen op de schouders!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap geval, dit, de details kloppen! En Pauli, zegt u, dat wilde ik precies niet geweten hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar zeg, ongelofelijk mooi! Net wat ik zoek! Ik ga mij toch dat patroon aanschaffen peis ik

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap. Het patroon ligt hier ook al klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. in 1 kleur is die top! Ik zag gisteren ergens een versie met blauwe bloemen en een effen deel, maar vond dat zo raar staan! Deze is wel echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Héél mooi, supergeslaagde combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat hij schoon ging zijn, dat had ik al voorspeld. Maar zò ?! Ik verhuis Julia meteen naar mijn winkelmandje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super mooi. Een hele mooie uitvoering.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi model! Mijn dochters zijn er helemaal weg van!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heel erg knap... goed om te onthouden want ik heb hier ook al eentje dat denkt dat ze een puber is :-)

    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd blij met jullie reacties, dankjewel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...