maandag 31 maart 2014

zwart

Vijf jaar geleden kocht ik een tricot jurk van Vila. Een eenvoudige casual jurk, in een mooie tint blauw die na 3 zomers intensief dragen werd omgedoopt tot festival-jurk voor nog eens 2 zomers. Alle hoeken van het Vlaamsche Land zag ze, van Dranouter tot Leffinge over Olen en Werchter. Ze werd vuil en weer proper en bezweet en weer fris. Tot er een lading van de vettigste mayonaise uit een nachtelijke hamburger op terecht kwam en ze vervolgens pas dagen later de wasmachine zag. Vanish en Wipp-Express: too little, too late.

festivaljurk (full)



























Dus ik maakte ze na. In het zwart. En jawel, in tricot. De zomen zijn verre van perfect, maar het kan er mee door.

festivaljurk (sitting close)



















Ik pimpte ze met de schattigste knoopjes uit New York.

festivaljurk (detail)



















En ik kan weer 5 jaar verder.

festivaljurk (sitting)



















(zwarte tricot bij Stoffenspektakel)

51 opmerkingen:

  1. Soms is een eenvoudige LBD alles wat een vrouw nodig heeft :) De knoopjes maken het plaatje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit prachtstuk wordt toch niet meteen gedegradeerd tot festivaloutfit, wel? Hij verdient eerst minstens 3 zomers intensief dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ziet er inderdaad een super zalig kleedje uit! Mss ook nog eens moeten maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi in z'n eenvoud! Daar hou ik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chic zeg! Lijkt echt iets om elke dag aan te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi! Zin om het patroontje te delen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Elke, ik gebruikte geen patroon maar heb gewoon de andere jurk overgetekend… Eigenlijk is het een verlengde T-shirt, gewoon recht, met een boothals en vlindermouwtjes. De mouwen werden wel gespiegeld geknipt i.p.v. op de stofvouw en daarna maar voor een stuk aan mekaar gestikt waardoor je een 'kijkgat' krijgt.

      Verwijderen
    2. Mmm, ok, klinkt nog een beetje te hoog gegrepen voor mij, zo zonder patroon... Misschien lukt het me ooit! ;-)

      Verwijderen
    3. Toch is dat echt niet moeilijk, hoor! Maar misschien ben je hier iets mee:
      http://icandy-handmade.com/2012/01/tutorial-my-favorite-tee-dress.html

      Verwijderen
  7. Moooi! Ik vind je boots eronder ook helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Begrijpelijk waarom je deze namaakt...prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou voor massaproductie gaan... Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik schreef ooit eens dat ik zo graag jurkjes maak, maar ze veel te weinig draag. Enkele dagen geleden kwam ik tot de conclusie dat ik eens van die 'speelkleedjes' moet maken waar niets aan tegentrekt. Ik denk dat dit geheel zou voldoen.
    Veel plezier ermee (op reis, in de tuin, op een party, voor het bord, op een festivalweide, achter de kookpotten, ... )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, een speelkleed, dàt is het!
      Màken, Saskia!

      Verwijderen
  11. Heel mooi Eva en sexyyyyy met die botjes eronder ;-))))
    Tricot en die zoompjes, amai, ik zou er geen begin aan zien!
    Die knoopjes zijn 100% you overigens, haha...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie daar ook nooit beginnen aan, maar zie: het lukt!
      En geen Eva zonder a touch of leopard hè Katrien :-)

      Verwijderen
  12. Prachtig in zijn eenvoud!
    Geniet van de komende 5 jaar met je nieuwe favoriet. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Love it love it! En wat extra love voor de knoopjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En nu eentje in alle kleuren van de regenboog ? Ziet er zo zalig zittend uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw! Zwaar onder de indruk! Very stylish!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauwie, dat ziet er heel goed uit! zo eentje dat de kleerkast nooit ziet...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kei knap en ik dacht dat tricot niet echt uw ding was!!!!
    Doe maar verder met je tricotavontuur ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed gelukt! Was toevallig met een zelfde project bezig, ook zo'n t-shirtjurk, inderdaad een erg leuk modelletje.

    Vestidosycamisas.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mag ik efkes jaloers zijn... dat zijn nu de kleedjes die ik ook heel graag draag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zalig! En die luipaardjes maken het helemaal àf!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel erg mooi! *kruipt achter haar naaimachine* :).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Eenvoud siert! Hij staat je heel goed die jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die jurk is op jouw lijf geschreven, hij staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Little black dress... heel stijlvol de zomer door!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi, zou ik ook wel willen maken, en heel graag dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wow! this is so something that i would love to own and wear. i love it. LOVE it! and it looks /fantastic/ on you! just wow.

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd blij met jullie reacties, dankjewel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...