dinsdag 25 maart 2014

wasabi once again

Dat die Wasabi blue van Petit Pan populair is dat heb ik de laatste tijd geweten. Langs alle kanten kreeg ik de vraag om iets in deze prachtige blauwe stof te naaien. Ook van Wendy, die een tas wilde voor op vakantie. Groot genoeg en met rits. U vraagt, wij draaien met plezier!

tas (full 2)



















Ik nam het patroon van de tas met verzonken rits uit Zo Geknipt, dat was al weer een tijd geleden. Ik vergrootte alles zodat de tas afgewerkt 40 x 35cm zou meten. Een maat waar bijvoorbeeld een A4-map in past en er nog ruimte over is voor meer.

tas (detail - closed)
tas (detail - open)






































Verder volgde ik het perfecte recept van Sanne en Riet zonder meer, zonder aanpassingen of afwijkingen.

tas (full)



















Aan de binnenkant kwam afwasbaar katoen in blauw-witte strepen.

tas (inside)




















(stof bij Bambiblauw - voering bij Ikea)

35 opmerkingen:

  1. Ze is prachtig geworden die tas! Ze staat hier ook al lang op mijn lijstje om eens te maken, maar het is er nog niet van gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is prachtig, ik krijg zin in een uitje naar de zee als ik ze zie, en liefst een tropisch exemplaar en niet die in de hoek van ons eigen land.

    Ze bestaat nu ook in cementtegels, die stof.

    Ik probeer dat keihard te negeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooie tas in een heel mooi blauw ;-) stofje, KNAP!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is echt mijn absoluut favoriete PP stofje... mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, lijkt mij de perfecte tas om mee te nemen op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't Is dan ook een geweldig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie tas! Handig ook dat afwasbaar binnenin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van zo'n mooi stofje zou ik ook met plezier iets naaien. Perfect voor op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar past een A-4 map in ... dat kan ik ook wel gebruiken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voltreffer !
    en stukken beter dan de smaak van wasabi... dat vind ik echt niet te eten !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een topper, dat stofje. Ik maakte daar onlangs een hemdje in.
    Tas is supergeslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe vaker ik die stof zie, hoe mooier ik ze vind... en dan in tasvorm... prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige tas,die kleuren alleen al.Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig stofje en recept 27 blijft een topper, staat hier ook weer op het to do lijstje...Maar dan in het leer....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. MOOI! en idd leuke stof ook!
    x

    www.mamajulesjeanne.be

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig!
    Zo'n tas zal wel super handig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi!! Ben ook helemaal weg van het stofje, zeker omdat mijn dochter haar communiekleedje eruit gemaakt wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het blijft een toppatroon en wat heb je een prachtige stof gebruikt. Deze tas wordt vast tot op de draad versleten zometeen!

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd blij met jullie reacties, dankjewel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...